.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جنگلداران گيلان گرفتار مشكلات اقتصادي

مجري نمونه خصوصي طرح جنگداري گيلان گفت: واردات بي رويه چوب هاي روسي جنگلداران گيلاني را سخت دچار مشكلات اقتصادي كرده است.

مهندس غفاري گفت: در سال گذشته الوار هر مترمكعبي تا 250 هزار تومان مي فروختم كه با اشباع بازار داخلي از چوب هاي روسي در سال جاري از 180 تا 200 هزار تومان حتي با اقساط يكساله و در مواردي با اعتماد و به چك هاي با ريسك بالا فروخته شده است كه اگر اين كار انجام نشود شاهد فاسد شدن چوبها و دست كم كيفيت پايين آن ها خواهيم شد.

وي با اشاره به اينكه هيچ گونه حمايتي از سوي سازمان ها و مسوولين از بعد اقتصادي و حمايتي وجود ندارد، افزود: با ارائه روند نبود تنظيم بازار و اعمال تعرفه لازم بر واردات چوب از سوي وزارت بازرگاني شاهد ورشكستگي جنگلداران يكي پس از ديگري خواهيم بود.

مهندس غفاري با اشاره به اينكه در حال حاضر در دنيا طرحهاي جنگلداري به صورت مدرن اجرا مي شود، خاطرنشان كرد: بايد در طرحهاي جنگلداري داخل كشور نيز طرح هاي حفاظتي لازم در آن تعريف شود تا نظام فني و اقتصادي كشور در مواجه با بحران چابكي و انعطاف پذيري لازم را از خود نشان دهد.

وي در ادامه گفت: قوانين كهنه و عدم ضوابط لازم در آيين نامه ها موجب شده سرويس لازم به مجريان جنگلداران ارائه شود.

مهندس غفاري با بيان اين مطلب كه كشور روسيه با بيش از 9 ميليون هكتار منابع طبيعي قابل بهره برداري مي تواند نياز سالانه منطقه خليج فارس را به راحت برآورده كند، تصريح كرد: اگر وزارت بازرگاني و وزارت جهاد كشاورزي حمايت از توليد داخل را مدنظر قرار ندهند آسيب هاي جبران ناپذيري به جنگلداري و اقتصاد جنگل كشور وارد خواهد شد.

مجري نمونه خصوصي طرح جنگلداري تصريح كرد: جنگلداران به علت نداشتن مالكيت هاي اسنادي و قراردادي براي استفاده از تسهيلات بانكي در مضيقه هستند كه به همكاري جدي وزارت جهاد كشاورزي و سازمان جنگلها و مراتع در اين خصوص نيازمند هستيم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.105 seconds.